tisdag 7 december 2021

Simvastatin och andra läkemedel

 

Måste bara skriva av mig om min ena medicin (simvastatin)

Den har jag ätit i flera år och senaste tiden har jag haft massor

med besvär o.d.

Jag var till doktorn pga min onda rygg. Fick Napromex och

den hjälpte visserligen. Fick som bonus ont i magen av den.

Nu en dag så läste jag en som skrev om sin far att han hade fått

muskelvärk efter att han har börjat med Simvastatin.

DÅ började jag att kolla biverkningar osv. Dom mesta

biverkningarna stämmer ju in på mig! Usch! Känns som om

jag har gått och haft ont och besvär i onödan. Nu har jag inte

tagit medicinen på 2 dgr och det känns redan bättre!

Min läkare skall ringa till mig den 13:nde för att prata om

simvastatin. Blir spännande att höra vad han tycker. 

Det finns ju alternativ. Konstigt att inte läkarna har mer

koll när man läser biverkningar och vilka sjukdomar 

medicinen inte går ihop med. Man blir ju lite fundersam 😕

Måste erkänna att det känns lite konstigt att inte ta 

medicinen nu. Men det är ju inte så många dagar kvar så.

Hoppas jag känner mig ändå bättre när dagarna går, verkar 

lovande iaf.

Så det lönar sig att kolla medicinen och biverkningar.

Trodde aldrig att det kunde bli som det blivit.

Alltid lär man sig nåt nytt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar