tisdag 3 januari 2023

Jämförelse med t.ex. vården i Sverige vs. Serbien

 


Idag vid frukosten satt maken och jag och pratade

om tandläkare, vård, glasögon och mellan Sverige

och Serbien.

Serbien som ansågs fattigt och har haft krig osv.

Där har pensionärerna gratis glasögon, tandvård

och omsorg!

Och Sverige som anses som ett rikt land är bland

dom dyraste länderna!

Jag har tänkt pga min sista besök hos tandhygienisten:

Jag har ju tur som kan gå dit, vilket inte alla har.

Stackars dom som har en dålig pension och skulle

behöva gå till tandläkaren. 

Och som gammal så behöver man ofta dyra mediciner

osv. Det hjälper ju inte mkt även om man tar det på 

avbetalning, för det skall också betalas.

Jag hoppas att politikerna och dom bestämmande

skulle få leva som en fattig pensionär i ngr månader!

Då kanske dom skulle få tänka om!

Med deras löner så lever dom på en annan planet och 

verkar inte finnas ngn empati med dom dåligt ställda

stackars människorna!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar